Ashwagandha – kiedy stosować?

Kategorie zdrowie
ashwagandha witania ospała

Ashwagandha, znana także jako żeń-szeń indyjski lub witania ospała, to roślina o wielu korzystnych dla zdrowia właściwościach, która zyskuje w naszym kraju coraz większą popularność. Polecana jest sportowcom, osobom starszym oraz uczniom i studentom w okresach wzmożonego wysiłku umysłowego. Preparaty stworzone na bazie tego składnika wspomagają pracę mózgu i całego ciała, wzmacniają odporność, regulują wiele procesów życiowych oraz poziom hormonów. Stymulują również narządy do efektywniejszej pracy. Działanie suplementów diety zawierających tę roślinę jest potwierdzone naukowo, jednak wiele osób zastanawia się, kiedy stosować żeń-szeń indyjski i jak go używać, aby przyniósł najwięcej korzyści.

Żeń-szeń – kiedy najlepiej używać?

Ashwagandha zalecana jest w godzinach wieczornych, jeżeli zależy na szybkim zapadnięciu w głęboki sen i doskonałej regeneracji. Dawka do spożycia nie powinna przekraczać 300-500 mg na dobę, w przypadku 5% wyciągu roślinnego. Suszony korzeń stosujemy w ilości około 6-7 g dziennie, a ekstraktów płynnych około 12 ml. W celu osiągnięcia pożądanych efektów bardzo istotne jest regularne stosowanie preparatu przez okres około trzech miesięcy, a następnie wprowadzenie miesięcznej przerwy. Żeń-szeń indyjski może występować także w formie olejku do ciała, który stosuje się, aby odmłodzić skórę. Produkty zawierające Ashwagandha kiedy używać najlepiej? Żeń-szeń indyjski to naturalny suplement diety, którego wszechstronne działanie doskonale sprawdzi się w przypadku wielu dolegliwości, a w połączeniu z innymi wyciągami roślinnymi uzyskamy środki, które jeszcze intensywniej wspomogą prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Działanie żeń-szenia można wspierać poprzez łączenie go z innymi wyciągami roślinnymi.

żeń szeń indyjski ashwagandha

Ashwagandha kiedy używać – czyli jakie są wskazania do stosowania?

Suplementy diety zawierające żeń-szeń indyjski stworzone zostały z myślą o osobach, które potrzebują szczególnego wsparcia dla ciała i umysłu podczas ich intensywnego wysiłku. Preparaty przyczyniają się do zwiększenia wydolności organizmu, poprawiają koordynację i skracają czas reakcji, a także stymulują pracę mózgu. Co więcej, żeń-szeń indyjski wykazuje działanie neuroprotekcyjne, co sprawia, że jest doskonałym wsparciem dla osób starszych, poprawiając pamięć oraz koncentrację. Dodatkowo spowalnia również procesy starzenia się organizmu. Kiedy stosować żeń-szeń indyjski? Ashwagandha usprawnia także układ odpornościowy, zapobiegając częstym zachorowaniom i wspomaga układ nerwowy, zapobiegając nerwicy, lękom i fobiom. Ponadto, działa antystresowo, wycisza i uspokaja, pomaga uwolnić się od depresji oraz problemów z bezsennością. Poprawia także wyniki badań krwi poprzez podniesienie poziomu hemoglobiny oraz obniżenie poziomu cholesterolu oraz cukru. Reguluje poziom hormonów, co wpływa korzystnie na potencję u mężczyzn oraz libido u kobiet, a także prawidłowy przebieg cyklów miesiączkowych oraz płodność. Wszystkie te właściwości sprawiają, że Ashwagandha wskazana jest przede wszystkim dla osób, które często walczą z infekcjami i przeziębieniami.